Jump to content

Upcount


ramli66

Recommended Posts

Hello all, I want to create a texbox where time is counted up starting from 00:00:00this however can not be initiated by a onload element directly in the body.Can anybody direct me to somwhere were i can find a snipplet of this. Becouse i cant seem t find it on fora or internet.Thx in advance,ramli66

Link to comment
Share on other sites

<html><head>	<title></title></head><body>	<input type="text" id="counter" value="00:00:00.0"/>	<script type="text/javascript">			var count = document.getElementById("counter");		var milli = 0;		var sec = 0;		var min = 0;		var hr = 0;				setInterval(counter,100);			function counter()		{			milli++;			if(milli == 10)			{				milli = 0;				sec++;			}			if(sec == 60)			{				sec = 0;				min++;			}			if(min == 60)			{				min = 0;				hr++;			}						var str_milli = milli;							var str_sec = sec;			if(sec < 10)				str_sec = "0" + str_sec;							var str_min = min;			if(min < 10)				str_min = "0" + str_min;							var str_hr = hr;			if(hr < 10)				str_hr = "0" + str_hr;						//show milli			//count.value = str_hr + ":" + str_min + ":" + str_sec + "." + str_milli;						//don't show milli			count.value = str_hr + ":" + str_min + ":" + str_sec;		}		</script></body></html>

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...