sandeman 0 Posted March 27, 2006 Report Share Posted March 27, 2006 So I have this xml file that is parsed by a program. (I posted his in the xslt forum... this is the same one.)Here is the xml in question: <?xml version="1.0" encoding="iso-8859-1"?><root version="1.05"> <node name="charsheet"> <node name="TestforET"> <intvalue name="ac">0</intvalue> <intvalue name="acarmorbonus">0</intvalue> <intvalue name="acbasehelper">0</intvalue> <intvalue name="acdexbonus">0</intvalue> <intvalue name="acmiscbonus">0</intvalue> <stringvalue name="acmisctitle"></stringvalue> <intvalue name="acshieldbonus">0</intvalue> <intvalue name="acsizebonus">0</intvalue> <stringvalue name="age"></stringvalue> <stringvalue name="alignment"></stringvalue> <stringvalue name="appearance"></stringvalue> <intvalue name="appraisemisc">0</intvalue> <intvalue name="appraiseranks">0</intvalue> <intvalue name="appraisestat">0</intvalue> <intvalue name="appraisestate">0</intvalue> <intvalue name="appraisetotal">0</intvalue> <intvalue name="armorcheckpenalty">0</intvalue> <intvalue name="armorcheckpenaltydbl">0</intvalue> <intvalue name="balancemisc">0</intvalue> <intvalue name="balanceranks">0</intvalue> <intvalue name="balancestat">0</intvalue> <intvalue name="balancestate">0</intvalue> <intvalue name="balancetotal">0</intvalue> <intvalue name="baseattackbonus">0</intvalue> <intvalue name="bluffmisc">0</intvalue> <intvalue name="bluffranks">0</intvalue> <intvalue name="bluffstat">0</intvalue> <intvalue name="bluffstate">0</intvalue> <intvalue name="blufftotal">0</intvalue> <intvalue name="charisma">0</intvalue> <intvalue name="charismabonus">0</intvalue> <intvalue name="charismadamage">0</intvalue> <intvalue name="charismatotal">0</intvalue> <stringvalue name="class1"></stringvalue> <stringvalue name="class2"></stringvalue> <stringvalue name="class3"></stringvalue> <intvalue name="climbmisc">0</intvalue> <intvalue name="climbranks">0</intvalue> <intvalue name="climbstat">0</intvalue> <intvalue name="climbstate">1</intvalue> <intvalue name="climbtotal">0</intvalue> <intvalue name="coinamount1">0</intvalue> <intvalue name="coinamount2">0</intvalue> <intvalue name="coinamount3">0</intvalue> <intvalue name="coinamount4">0</intvalue> <intvalue name="coinamount5">0</intvalue> <intvalue name="coinamount6">0</intvalue> <stringvalue name="coinname1">herebeplatnum</stringvalue> <stringvalue name="coinname2"></stringvalue> <stringvalue name="coinname3"></stringvalue> <stringvalue name="coinname4"></stringvalue> <stringvalue name="coinname5"></stringvalue> <stringvalue name="coinname6"></stringvalue> <stringvalue name="coinother">Other Test</stringvalue> <intvalue name="concentrationmisc">0</intvalue> <intvalue name="concentrationranks">0</intvalue> <intvalue name="concentrationstat">0</intvalue> <intvalue name="concentrationstate">0</intvalue> <intvalue name="concentrationtotal">0</intvalue> <intvalue name="constitution">0</intvalue> <intvalue name="constitutionbonus">0</intvalue> <intvalue name="constitutiondamage">0</intvalue> <intvalue name="constitutiontotal">0</intvalue> <intvalue name="craftmisc1">0</intvalue> <intvalue name="craftmisc2">0</intvalue> <stringvalue name="craftname1"></stringvalue> <stringvalue name="craftname2"></stringvalue> <intvalue name="craftranks1">0</intvalue> <intvalue name="craftranks2">0</intvalue> <intvalue name="craftstat">0</intvalue> <intvalue name="craftstate">0</intvalue> <intvalue name="crafttotal1">0</intvalue> <intvalue name="crafttotal2">0</intvalue> <intvalue name="decipherscriptmisc">0</intvalue> <intvalue name="decipherscriptranks">0</intvalue> <intvalue name="decipherscriptstat">0</intvalue> <intvalue name="decipherscriptstate">2</intvalue> <intvalue name="decipherscripttotal">0</intvalue> <intvalue name="dexterity">0</intvalue> <intvalue name="dexteritybonus">0</intvalue> <intvalue name="dexteritydamage">0</intvalue> <intvalue name="dexteritytotal">0</intvalue> <intvalue name="diplomacymisc">0</intvalue> <intvalue name="diplomacyranks">0</intvalue> <intvalue name="diplomacystat">0</intvalue> <intvalue name="diplomacystate">0</intvalue> <intvalue name="diplomacytotal">0</intvalue> <intvalue name="disabledevicemisc">0</intvalue> <intvalue name="disabledeviceranks">0</intvalue> <intvalue name="disabledevicestat">0</intvalue> <intvalue name="disabledevicestate">0</intvalue> <intvalue name="disabledevicetotal">0</intvalue> <intvalue name="disguisemisc">0</intvalue> <intvalue name="disguiseranks">0</intvalue> <intvalue name="disguisestat">0</intvalue> <intvalue name="disguisestate">0</intvalue> <intvalue name="disguisetotal">0</intvalue> <intvalue name="encumbranceheavyload">0</intvalue> <intvalue name="encumbranceliftoffground">0</intvalue> <intvalue name="encumbranceliftoverhead">0</intvalue> <intvalue name="encumbrancelightload">0</intvalue> <intvalue name="encumbranceload">1</intvalue> <intvalue name="encumbrancemediumload">0</intvalue> <intvalue name="encumbrancepushordrag">0</intvalue> <stringvalue name="equippedinventory">test equiped\rtest line 2\rwhy return?</stringvalue> <intvalue name="escapeartistmisc">0</intvalue> <intvalue name="escapeartistranks">0</intvalue> <intvalue name="escapeartiststat">0</intvalue> <intvalue name="escapeartiststate">0</intvalue> <intvalue name="escapeartisttotal">0</intvalue> <intvalue name="exp">0</intvalue> <intvalue name="expneeded">0</intvalue> <stringvalue name="feats">one\rtwo</stringvalue> <intvalue name="forgerymisc">0</intvalue> <intvalue name="forgeryranks">0</intvalue> <intvalue name="forgerystat">0</intvalue> <intvalue name="forgerystate">0</intvalue> <intvalue name="forgerytotal">0</intvalue> <intvalue name="fortitudesave">0</intvalue> <intvalue name="fortitudesavebase">0</intvalue> <intvalue name="fortitudesavemisc">0</intvalue> <intvalue name="fortitudesavestatbonus">0</intvalue> <intvalue name="gatherinformationmisc">0</intvalue> <intvalue name="gatherinformationranks">0</intvalue> <intvalue name="gatherinformationstat">0</intvalue> <intvalue name="gatherinformationstate">0</intvalue> <intvalue name="gatherinformationtotal">0</intvalue> <stringvalue name="gender"></stringvalue> <intvalue name="handleanimalmisc">0</intvalue> <intvalue name="handleanimalranks">0</intvalue> <intvalue name="handleanimalstat">0</intvalue> <intvalue name="handleanimalstate">0</intvalue> <intvalue name="handleanimaltotal">0</intvalue> <intvalue name="healmisc">0</intvalue> <intvalue name="healranks">0</intvalue> <intvalue name="healstat">0</intvalue> <intvalue name="healstate">0</intvalue> <intvalue name="healtotal">0</intvalue> <stringvalue name="height"></stringvalue> <intvalue name="hidemisc">0</intvalue> <intvalue name="hideranks">0</intvalue> <intvalue name="hidestat">0</intvalue> <intvalue name="hidestate">0</intvalue> <intvalue name="hidetotal">0</intvalue> <intvalue name="hp">0</intvalue> <intvalue name="initiative">0</intvalue> <intvalue name="initiativedexbonus">0</intvalue> <intvalue name="initiativemiscbonus">0</intvalue> <intvalue name="intelligence">0</intvalue> <intvalue name="intelligencebonus">0</intvalue> <intvalue name="intelligencedamage">0</intvalue> <intvalue name="intelligencetotal">0</intvalue> <intvalue name="intimidatemisc">0</intvalue> <intvalue name="intimidateranks">0</intvalue> <intvalue name="intimidatestat">0</intvalue> <intvalue name="intimidatestate">0</intvalue> <intvalue name="intimidatetotal">0</intvalue> <stringvalue name="inventory">test inventory\rtest line 2</stringvalue> <intvalue name="jumpmisc">0</intvalue> <intvalue name="jumpranks">0</intvalue> <intvalue name="jumpstat">0</intvalue> <intvalue name="jumpstate">0</intvalue> <intvalue name="jumptotal">0</intvalue> <intvalue name="knowledgearcanamisc">0</intvalue> <intvalue name="knowledgearcanaranks">0</intvalue> <intvalue name="knowledgearcanastat">0</intvalue> <intvalue name="knowledgearcanastate">0</intvalue> <intvalue name="knowledgearcanatotal">0</intvalue> <intvalue name="knowledgedungeoneeringmisc">0</intvalue> <intvalue name="knowledgedungeoneeringranks">0</intvalue> <intvalue name="knowledgedungeoneeringstat">0</intvalue> <intvalue name="knowledgedungeoneeringstate">0</intvalue> <intvalue name="knowledgedungeoneeringtotal">0</intvalue> <intvalue name="knowledgeengineeringmisc">0</intvalue> <intvalue name="knowledgeengineeringranks">0</intvalue> <intvalue name="knowledgeengineeringstat">0</intvalue> <intvalue name="knowledgeengineeringstate">0</intvalue> <intvalue name="knowledgeengineeringtotal">0</intvalue> <intvalue name="knowledgegeographymisc">0</intvalue> <intvalue name="knowledgegeographyranks">0</intvalue> <intvalue name="knowledgegeographystat">0</intvalue> <intvalue name="knowledgegeographystate">0</intvalue> <intvalue name="knowledgegeographytotal">0</intvalue> <intvalue name="knowledgehistorymisc">0</intvalue> <intvalue name="knowledgehistoryranks">0</intvalue> <intvalue name="knowledgehistorystat">0</intvalue> <intvalue name="knowledgehistorystate">0</intvalue> <intvalue name="knowledgehistorytotal">0</intvalue> <intvalue name="knowledgelocalmisc">0</intvalue> <intvalue name="knowledgelocalranks">0</intvalue> <intvalue name="knowledgelocalstat">0</intvalue> <intvalue name="knowledgelocalstate">0</intvalue> <intvalue name="knowledgelocaltotal">0</intvalue> <intvalue name="knowledgenaturemisc">0</intvalue> <intvalue name="knowledgenatureranks">0</intvalue> <intvalue name="knowledgenaturestat">0</intvalue> <intvalue name="knowledgenaturestate">0</intvalue> <intvalue name="knowledgenaturetotal">0</intvalue> <intvalue name="knowledgenobilitymisc">0</intvalue> <intvalue name="knowledgenobilityranks">0</intvalue> <intvalue name="knowledgenobilitystat">0</intvalue> <intvalue name="knowledgenobilitystate">0</intvalue> <intvalue name="knowledgenobilitytotal">0</intvalue> <intvalue name="knowledgereligionmisc">0</intvalue> <intvalue name="knowledgereligionranks">0</intvalue> <intvalue name="knowledgereligionstat">0</intvalue> <intvalue name="knowledgereligionstate">0</intvalue> <intvalue name="knowledgereligiontotal">0</intvalue> <intvalue name="knowledgetheplanesmisc">0</intvalue> <intvalue name="knowledgetheplanesranks">0</intvalue> <intvalue name="knowledgetheplanesstat">0</intvalue> <intvalue name="knowledgetheplanesstate">0</intvalue> <intvalue name="knowledgetheplanestotal">0</intvalue> <intvalue name="level1">0</intvalue> <intvalue name="level2">0</intvalue> <intvalue name="level3">0</intvalue> <intvalue name="listenmisc">0</intvalue> <intvalue name="listenranks">0</intvalue> <intvalue name="listenstat">0</intvalue> <intvalue name="listenstate">0</intvalue> <intvalue name="listentotal">0</intvalue> <intvalue name="meleeattackbasemod">0</intvalue> <intvalue name="meleeattackbonus">0</intvalue> <intvalue name="meleeattackstrmod">0</intvalue> <intvalue name="movesilentlymisc">0</intvalue> <intvalue name="movesilentlyranks">0</intvalue> <intvalue name="movesilentlystat">0</intvalue> <intvalue name="movesilentlystate">0</intvalue> <intvalue name="movesilentlytotal">0</intvalue> <stringvalue name="name">TestforET</stringvalue> <intvalue name="openlockmisc">0</intvalue> <intvalue name="openlockranks">0</intvalue> <intvalue name="openlockstat">0</intvalue> <intvalue name="openlockstate">0</intvalue> <intvalue name="openlocktotal">0</intvalue> <stringvalue name="otherresists"></stringvalue> <intvalue name="performmisc1">0</intvalue> <intvalue name="performmisc2">0</intvalue> <stringvalue name="performname1"></stringvalue> <stringvalue name="performname2"></stringvalue> <intvalue name="performranks1">0</intvalue> <intvalue name="performranks2">0</intvalue> <intvalue name="performstat">0</intvalue> <intvalue name="performstate">0</intvalue> <intvalue name="performtotal1">0</intvalue> <intvalue name="performtotal2">0</intvalue> <intvalue name="professionmisc1">0</intvalue> <intvalue name="professionmisc2">0</intvalue> <stringvalue name="professionname1"></stringvalue> <stringvalue name="professionname2"></stringvalue> <intvalue name="professionranks1">0</intvalue> <intvalue name="professionranks2">0</intvalue> <intvalue name="professionstat">0</intvalue> <intvalue name="professionstate">0</intvalue> <intvalue name="professiontotal1">0</intvalue> <intvalue name="professiontotal2">0</intvalue> <stringvalue name="race"></stringvalue> <intvalue name="rangeattackbasemod">0</intvalue> <intvalue name="rangeattackbonus">0</intvalue> <intvalue name="rangeattackdexmod">0</intvalue> <intvalue name="readlipsmisc">0</intvalue> <intvalue name="readlipsranks">0</intvalue> <intvalue name="readlipsstat">0</intvalue> <intvalue name="readlipsstate">0</intvalue> <intvalue name="readlipstotal">0</intvalue> <intvalue name="reflexsave">0</intvalue> <intvalue name="reflexsavebase">0</intvalue> <intvalue name="reflexsavemisc">0</intvalue> <intvalue name="reflexsavestatbonus">0</intvalue> <intvalue name="ridemisc">0</intvalue> <intvalue name="rideranks">0</intvalue> <intvalue name="ridestat">0</intvalue> <intvalue name="ridestate">0</intvalue> <intvalue name="ridetotal">0</intvalue> <intvalue name="searchmisc">0</intvalue> <intvalue name="searchranks">0</intvalue> <intvalue name="searchstat">0</intvalue> <intvalue name="searchstate">0</intvalue> <intvalue name="searchtotal">0</intvalue> <intvalue name="sensemotivemisc">0</intvalue> <intvalue name="sensemotiveranks">0</intvalue> <intvalue name="sensemotivestat">0</intvalue> <intvalue name="sensemotivestate">0</intvalue> <intvalue name="sensemotivetotal">0</intvalue> <stringvalue name="size"></stringvalue> <intvalue name="sleightofhandmisc">0</intvalue> <intvalue name="sleightofhandranks">0</intvalue> <intvalue name="sleightofhandstat">0</intvalue> <intvalue name="sleightofhandstate">0</intvalue> <intvalue name="sleightofhandtotal">0</intvalue> <intvalue name="speaklanguageranks">0</intvalue> <intvalue name="speaklanguagestate">0</intvalue> <stringvalue name="specialabilities"></stringvalue> <node name="spell"> <node name="00001"> <intvalue name="level">0</intvalue> <stringvalue name="name"></stringvalue> <intvalue name="prepared">0</intvalue> <stringvalue name="shortdescription"></stringvalue> </node> <node name="00002"> <intvalue name="level">0</intvalue> <stringvalue name="name">Detect Poison</stringvalue> <intvalue name="prepared">0</intvalue> <stringvalue name="shortdescription">Detects poison in one creature or object.</stringvalue> </node> </node> <intvalue name="spellcraftmisc">0</intvalue> <intvalue name="spellcraftranks">0</intvalue> <intvalue name="spellcraftstat">0</intvalue> <intvalue name="spellcraftstate">0</intvalue> <intvalue name="spellcrafttotal">0</intvalue> <intvalue name="spelldclevel0">0</intvalue> <intvalue name="spelldclevel1">0</intvalue> <intvalue name="spelldclevel2">0</intvalue> <intvalue name="spelldclevel3">0</intvalue> <intvalue name="spelldclevel4">0</intvalue> <intvalue name="spelldclevel5">0</intvalue> <intvalue name="spelldclevel6">0</intvalue> <intvalue name="spelldclevel7">0</intvalue> <intvalue name="spelldclevel8">0</intvalue> <intvalue name="spelldclevel9">0</intvalue> <stringvalue name="spellmisclabel">MiscTest</stringvalue> <intvalue name="spellmisclevel0">1</intvalue> <intvalue name="spellmisclevel1">0</intvalue> <intvalue name="spellmisclevel2">0</intvalue> <intvalue name="spellmisclevel3">0</intvalue> <intvalue name="spellmisclevel4">0</intvalue> <intvalue name="spellmisclevel5">0</intvalue> <intvalue name="spellmisclevel6">0</intvalue> <intvalue name="spellmisclevel7">0</intvalue> <intvalue name="spellmisclevel8">0</intvalue> <intvalue name="spellmisclevel9">0</intvalue> <intvalue name="spellsperdaylevel0">1</intvalue> <intvalue name="spellsperdaylevel1">0</intvalue> <intvalue name="spellsperdaylevel2">0</intvalue> <intvalue name="spellsperdaylevel3">0</intvalue> <intvalue name="spellsperdaylevel4">0</intvalue> <intvalue name="spellsperdaylevel5">0</intvalue> <intvalue name="spellsperdaylevel6">0</intvalue> <intvalue name="spellsperdaylevel7">0</intvalue> <intvalue name="spellsperdaylevel8">0</intvalue> <intvalue name="spellsperdaylevel9">0</intvalue> <intvalue name="spotmisc">0</intvalue> <intvalue name="spotranks">0</intvalue> <intvalue name="spotstat">0</intvalue> <intvalue name="spotstate">0</intvalue> <intvalue name="spottotal">0</intvalue> <intvalue name="strength">19</intvalue> <intvalue name="strengthbonus">0</intvalue> <intvalue name="strengthdamage">0</intvalue> <intvalue name="strengthtotal">0</intvalue> <intvalue name="subdual">0</intvalue> <intvalue name="survivalmisc">0</intvalue> <intvalue name="survivalranks">0</intvalue> <intvalue name="survivalstat">0</intvalue> <intvalue name="survivalstate">0</intvalue> <intvalue name="survivaltotal">0</intvalue> <intvalue name="swimmisc">0</intvalue> <intvalue name="swimranks">0</intvalue> <intvalue name="swimstat">0</intvalue> <intvalue name="swimstate">0</intvalue> <intvalue name="swimtotal">0</intvalue> <intvalue name="tumblemisc">0</intvalue> <intvalue name="tumbleranks">0</intvalue> <intvalue name="tumblestat">0</intvalue> <intvalue name="tumblestate">0</intvalue> <intvalue name="tumbletotal">0</intvalue> <intvalue name="usemagicdevicemisc">0</intvalue> <intvalue name="usemagicdeviceranks">0</intvalue> <intvalue name="usemagicdevicestat">0</intvalue> <intvalue name="usemagicdevicestate">0</intvalue> <intvalue name="usemagicdevicetotal">0</intvalue> <intvalue name="useropemisc">0</intvalue> <intvalue name="useroperanks">0</intvalue> <intvalue name="useropestat">0</intvalue> <intvalue name="useropestate">0</intvalue> <intvalue name="useropetotal">0</intvalue> <stringvalue name="weapon1">one</stringvalue> <intvalue name="weapon1attackbonus">0</intvalue> <intvalue name="weapon1attackbonus2">0</intvalue> <intvalue name="weapon1attackbonus3">0</intvalue> <intvalue name="weapon1attackbonus4">0</intvalue> <stringvalue name="weapon1critical"></stringvalue> <stringvalue name="weapon1damage"></stringvalue> <stringvalue name="weapon2">two</stringvalue> <intvalue name="weapon2attackbonus">0</intvalue> <intvalue name="weapon2attackbonus2">0</intvalue> <intvalue name="weapon2attackbonus3">0</intvalue> <intvalue name="weapon2attackbonus4">0</intvalue> <stringvalue name="weapon2critical"></stringvalue> <stringvalue name="weapon2damage"></stringvalue> <stringvalue name="weapon3">three</stringvalue> <intvalue name="weapon3attackbonus">0</intvalue> <intvalue name="weapon3attackbonus2">0</intvalue> <intvalue name="weapon3attackbonus3">0</intvalue> <intvalue name="weapon3attackbonus4">0</intvalue> <stringvalue name="weapon3critical"></stringvalue> <stringvalue name="weapon3damage"></stringvalue> <stringvalue name="weapon4">four</stringvalue> <intvalue name="weapon4attackbonus">0</intvalue> <intvalue name="weapon4attackbonus2">0</intvalue> <intvalue name="weapon4attackbonus3">0</intvalue> <intvalue name="weapon4attackbonus4">0</intvalue> <stringvalue name="weapon4critical"></stringvalue> <stringvalue name="weapon4damage"></stringvalue> <stringvalue name="weight"></stringvalue> <intvalue name="willsave">0</intvalue> <intvalue name="willsavebase">0</intvalue> <intvalue name="willsavemisc">0</intvalue> <intvalue name="willsavestatbonus">0</intvalue> <intvalue name="wisdom">0</intvalue> <intvalue name="wisdombonus">0</intvalue> <intvalue name="wisdomdamage">0</intvalue> <intvalue name="wisdomtotal">0</intvalue> <intvalue name="wounds">0</intvalue> </node> </node> </root> This repeats from the <node name="TestforET"> to represent characters.The problem that I am having is to make an schema for this, but there are tons of <intvalue> and <stringvalue> elements, all with the "name" attribute.How does one go making a schema for this? I can see how to make the <intvalue> and <stringvalue> repeat, but the attributes are all the same! is there a way to do this in a schema?Sandeman Quote Link to post Share on other sites
sandeman 0 Posted March 27, 2006 Author Report Share Posted March 27, 2006 Can a person use something like this? <xs:group name="charsheet"> <xs:sequence> Â <xs:element name="intvalue" /> Â Â Â <xs:attribute name="ac" type="xs:string"/> Â Â Â >xs:attribute name="acarmourbonus" type="xs:string"/> Â <xs:element name="stringvalue" /> Â Â Â <xs:attribute name="race" type="xs:string"/> Â <xs:element name="node" type="xs:string" default="spells"/> Â Â Â <xs:element name="stringvalue"/> Â Â Â Â Â <xs:attribute name="name" value="xs:string"/> </xs:sequence></xs:group> The problem that I have is representing <stringvalue name="treasure" value=""/> in schema format.Sandeman Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.