Jump to content

Researching front end development / Onderzoek naar front end development


Jo-AnB

Recommended Posts

Hi,

 

I am a dutch student working on a paper for school. I'm researching ways to increase productivity with Frond end Develeopment.

With i side topic of how Grid systems can be useful for this.

No i would like to ask the Fornt End Developers in this comunity if they could answer the questions below.

 

"Welke elementen bij Front End Development zijn arbeidsintensief / herhalend / complex?"

"Witch elements of Front End Development are labor intensive / Repeative / Complex?"

 

"Voor welk probleem is een Grid systeem een oplossing?"

"For witch problem can Grid systems be the solution, and why?"

 

Thank you!

Link to comment
Share on other sites

Hey,

 

Ik denk dat het maken van de html file niet zo heel veel moeite kost. De css daarentegen duurt langer vanwege het fine-tunen van alle settings.

 

En een grid-system is te gebruiken voor het maken van een responsive website. Hiermee wordt bedoeld dat je de site op verschillende formaten goed kan bekijken. Op een desktop beeldscherm van 4k zal een site er heel anders uitzien dan on een telefoon van een paar honderd pixels breed.

Een makkelijke manier van een grid is 'Bootstrap' Hier heb je al een heleboel dingen voor je gedaan waardoor alles een stuk sneller en makkelijker gaat. (Een nadeel aan bootstrap vind ik dat het in pixels werkt i.p.v. procenten. Daarom maak ik meestal m'n eigen grid.)

 

Als je trouwens een heleboel handige tutorials wilt hebben moet je eens kijken naar 'Tuts+' Je betaalt daar als student zo'n 50 euro per jaar voor maar dan heb je ook wat. Via daar heb ik het hele web development geleerd. 't Is echt geniaal handig.

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
×
×
  • Create New...